donderdag 9 februari 2012

Aardbeienvrouwtje

Voor 'de Happy Birthday Girl' van vandaag  maakte ik eindelijk het gewenste aardbeienvrouwtje af, naar een patroon uit het boek Liefdevol! van Ute Menze & Meike Menge-Stoter



Ook weer erg leuk om te maken.
Het popje zelf is helemaal van tricot, in tegenstelling tot de poppen van Tilda die van linnen of katoen gemaakt worden.
De bijbehorende aardbeitjes gaat de jarige job zelf maken, en zodra het weer wat vriendelijker wordt krijgt het hele tafereeltje een mooi plekje in haar tuin onder het romantische afdakje.

Nu eerst aan de slag voor carnaval! Ik heb hier een bestelling liggen van dochterlief voor een 'TopModel' jurk. Die maakt mama wel even....

8 opmerkingen:

  1. superlief popje is het geworden.
    freubelgroetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig aardbeienvrouwtje heb je gemaakt. SUPER. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk popje is dit geworden en wat een leuk boek is het boek Liefdevol hé?! Ik heb hem ook in mijn boekenkast staan en nu ik dit zo zie ga ik toch weer eens even het boek bekijken. En succes met het jurkje voor je dochter, en ook ik twijfel er niet aan dat dat helemaal goed komt! Veel carnaval plezier binnenkort! Groetjes, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tuurlijk maakt mama dat even ...ben ik blij dat ik alleen goed ben met klei en zeep. De pop is super leuk.
    Groetjes,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk popje, en een topmodel jurk ....de dames hier zouden ook wel willen dat mama zou zeggen...dat maken we even. Dat gaat dus niet gebeuren. Ben wel errrug benieuwd hoe die eruit komt te zien...foto...
    Groetjes Fieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is ze mooi geworden, ik was ook gelijk voor haar "gevallen" toen ik het boek in huis kreeg, nog niet gemaakt, dat dan weer niet.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen